Conversations on Leadership with Jill Morris

Conversations on Leadership with Jill Morris, Her Majesty’s Ambassador to the Italian Republic and Her Majesty’s non-resident Ambassador to the Republic of San Marino.

As part of the Conversations on Leadership cycle of meetings dedicated to figures from the world of Business and Institutions, Jill Morris, British Ambassador, is a guest at the University.

Tuesday, 9 February 2021 11.00 am

Welcome address

Andrea PrencipeLuiss Rector

Moderator

Paola Severino, Luiss Vice-President

The webinar is open to all graduates and students of Luiss Guido Carli.

The 45’ formula – live streaming – will end with a Q&A session.

Registration on the Career Center platform is mandatory to join the webinar.

************************************

Jill Morris has been appointed Her Majesty’s British Ambassador to Italy and Her Majesty’s non-resident Ambassador to the Republic of San Marino in July 2016, as the first woman to hold this position.

Her career dates back to 1999, when she started working for the Foreign and Commonwealth Office (FCO) in the United Nations Department.

During her career as a diplomat, she had different roles both in Europe and the UK. Between 2001-2005 worked in Nicosia and between 2005-2008 in Brussel at the European Union headquarters.

When she went back to England in 2008, she headed the FCO’s Consular Strategy Department, and then in 2011, she changed role in head of the FCO’s Counter-Proliferation Department.

Before being appointed UK Ambassador, in 2012 she held the position of FCO Director for Europe until 2015.

The last position to which she was appointed in 2019 was representing the network abroad on the board of directors of the Foreign & Commonwealth Office.

************************************

Do you have a question for our guest? Send your question to eventicareer@luiss.it

Subject: "Conversations on Leadership with Jill Morris".

Please, specify your NAME, SURNAME, DEPARTMENT and PHONE NUMBER. We will contact you if your question is selected

************************************

Conversations on Leadership con Jill Morris, Ambasciatore di Sua Maestà nella Repubblica Italiana e Ambasciatore non residente di Sua Maestà nella Repubblica di San Marino

Nell'ambito del ciclo di incontri Conversazioni sulla Leadership dedicati a personalità del mondo degli affari e delle istituzioni, l’Ambasciatore britannico, Jill Morris, è ospite dell’Università.

Martedì, 9 Febbraio 2021 ore 11.00.

Introduce

Andrea Prencipe, Rettore Luiss

Modera

Paola Severino, Vice-Presidente Luiss

L'incontro è aperto a tutti gli studenti e ai laureati Luiss Guido Carli.
La formula - in live streaming - di 45’ terminerà con una sessione di Q&A.
Per partecipare è obbligatoria la registrazione sulla piattaforma Career Center.

************************************

Jill Morris è stata la prima donna ad essere nominata Ambasciatore britannico di Sua Maestà in Italia e Ambasciatore non residente di Sua Maestà nella Repubblica di San Marino nel luglio 2016.

Gli inizi della sua carriera risalgono al 1999, quando ha iniziato a lavorare per il Foreign and Commonwealth Office (FCO), nel Dipartimento delle Nazioni Unite.

Durante la sua carriera di diplomatica, ha ricoperto ruoli diversi sia in Europa che nel Regno Unito. Tra il 2001-2005 ha lavorato a Nicosia e tra il 2005-2008 a Bruxelles presso la sede dell'Unione Europea.

Quando è tornata in Inghilterra nel 2008, è stata a capo del dipartimento di strategia consolare dell'FCO e poi nel 2011 ha cambiato ruolo a capo del Dipartimento contro la proliferazione dell'FCO.

Prima di essere nominata Ambasciatrice britannica, dal 2012 al 2015, è stata Direttore dell'FCO per l'Europa.

L'ultimo incarico a cui è stata nominata nel 2019, è quello di rappresentante della rete all'estero nel consiglio di amministrazione dell’FCO.

************************************

Vuoi rivolgere una domanda al nostro ospite? Invia la tua domanda a eventicareer@luiss.it

Oggetto: Conversations on Leadership with Jill Morris specificando il tuo NOME, COGNOME, DIPARTIMENTO e CELLULARE

Le domande più interessanti saranno selezionate e poste all'ospite.