Presentazione del volume "The Will of the People: a Modern Myth" di Albert Weale

7 giugno 2019 ore 10:30 - 12:30
LUISS Guido Carli - Aula Polivalente Viale Romania, 32 - Roma

“Democracies today are in the grip of a myth – the myth of the will of the people. Populist movements use the idea to challenge elected representatives. Politicians, content to invoke the will of the people, fail in their duty to make responsible and accountable decisions. And public contest over political choices is stifled for fear that opposing the will of the people will be perceived as elitist.”

Professor Albert Weale from the University College of London will present his recently published book The Will of the People: a Modern Myth (Polity Press, 2018), introducing the discussion of scholars from different disciplines on the future of democracy, the rise of populist movements and the decline of representative politics in contemporary Europe.

Albert Weale UCL

Discussants